fredag 2 november 2012

Virkade Brysselkex

Jag har trotsat mina onda händer och virkat 2 nya småkakor.
Brysselkex
Kanske inte världens roligaste småkaka men söt ändå.
Det som normalt tar några minuter att virka har tagit mig 2 dagar, men med lite envishet så gick det.
Tänkte fira att jag nyss fyllt 30 plus att jag snart ska få en liten med att bjuda er på mitt mönstret.

Mönster Virkade Brysselkex
Jag har använt Tilda och virknål 2,5

Beige
6 fm i en magisk ring
2 fm i varje m, upprepa varvet ut
1 fm, 2 fm i nästa, upprepa varvet ut
2 fm, 2 fm i nästa, upprepa varvet ut
3 fm, 2 fm i nästa, upprepa varvet ut
4 fm, 2 fm i nästa, upprepa varvet ut

Byt till rosa eller valfri "sockerfärg"
5 fm, 2 fm i nästa, upprepa varvet ut
1 fm i varje m, upprepa 2 varv
5 fm, 2ihop, upprepa varvet ut

Byt tillbaka till beige
4 fm, 2ihop, upprepa varvet ut
3 fm, 2ihop, upprepa varvet ut
2 fm, 2ihop, upprepa varvet ut
1 fm, 2ihop, upprepa varvet ut

Stoppa med vadd
2ihop, upprepa varvet ut

Sy ihop hålet och gör några stygn rakt igenom kakan 
för att få den lite platt

Lycka till

1 kommentar:

Humlan sa...

Vilka fina kakor. Jag kan inte heller virka just nu. Har opererat höger handen pga carpaltunnelsyndrom. Är det det du också har? Vanligt vid graviditet, men går över sedan. Jag är 55+ och då går det inte över.
Vilken färg på Tildagarnet har du på kakan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...